טיפים לקידום באינסטגרם

מחפשת טיפים לקידום באינסטגרם – שיעזרו לך לקבל יותר חשיפה ומעורבות? הגעת למקום הנכון.

אין ספק שאינסטגרם הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו. מדובר ברשת החברתית השנייה בגודלה בעולם, שיש לה מיליוני משתמשים פעילים מדי יום. יש גם מאות אלפי עסקים שרוב הפרנסה שלהם מגיעה מהאינסטגרם. ולכן ברור שבבלוג השיווק בדיגיטל שלנו נדבר על טיפים לקידום באינסטגרם – עבור חשבון פרטי או עסקי. ובפוסט זה נלמד איך לפתוח, להגדיר ולנהל פרופיל אינסטגרם עסקי או פרטי. וכמובן – תקבלי כלים מעשיים לעשיית שיווק באינסטגרם שיביא לך תוצאות טובות יותר. כמו חשיפה רבה יותר לפרופיל האינסטגרם ויותר מעורבות עם הפוסטים שלך.

המשיכי לקרוא כדי ללמוד על טיפים לקידום באינסטגרם שיהיה נכון ואפקטיבי יותר.

טיפים לשיווק באינסטגרם

טיפים לקידום באינסטגרם

 

טיפ מס’ 1: תשתמשי בתמונת פרופיל מנצחת

תמונת הפרופיל היא אחת מההגדרות הכי חשובות בפרופיל האינסטגרם שלנו. וזאת שכן פעמים רבות היא בין הדברים היחידים באמצעותם אנחנו יכולות ‘למשוך תשומת לב’ באינסטגרם. לדוגמא, כאשר אנחנו מגיבות על פוסטים באינסטגרם – רואים רק את התגובה ותמונת הפרופיל שלנו. ולכן חשוב מאוד להשתמש בתמונת פרופיל מנצחת, שתגרום לגולשים לרצות ללחוץ עליה – ולהיכנס לפרופיל שלנו. אם מדובר בפרופיל פרטי – בחרי בתמונה יפה שלך שאת אוהבת. ואם מדובר בפרופיל עיסקי – רצוי לבחור בתמונה מיתוגית וייחודית ככל האפשר. לרוב, שם המותג והלוגו יעשו את העבודה הטובה ביותר עבור תמונת הפרופיל באינסטגרם.

טיפ מס’ 2: הגדירי שם משתמש ושם נוסף שמייצגים אותך

אחרי שהגדרת תמונת פרופיל מנצחת, הגיע הזמן לבחור שם משתמש ושם נוסף. שימי לב כי שם המשתמש הוא ייחודי לכל משתמש באינסטגרם. ולכן שמות רבים הם תפוסים, ולא תוכלי להשתמש בהם. ואילו השם הנוסף אינו ייחודי וכמה משתמשים יכולים להשתמש באותו שם. וזה נכון גם עבור פרופיל פרטי וגם עבור פרופיל עסקי באינסטגרם.

לדוגמא – כשפתחתי את האינסטגרם של Girl’s World, שמות משתמש כמו girls_world על נגזרותיו – לא היו פנויים כלל. ומכיוון שכבר לא יכלתי לשנות את שם האתר – לא הייתה לי ברירה אלא ללכת על שם המשתמש girls_world.co.il – שהוא ארוך מדי. אמנם יכלתי להשתמש בשם הנוסף באינסטגרם בשם האתר – שהוא Girl’s World. אבל ברור שלא הייתי מרוצה משם המשתמש הארוך באינסטגרם. מה המסקנות העולות מכאן? או לבחור מראש בשם מותג\אתר שאת יודעת שהם פנויים גם באינסטגרם (אם חשוב לך להיות פעילה בפלטפורמה בשם המשתמש הזה, כמובן). או פשוט לנסות להישאר צמודות ככל האפשר למקור – כמו שאני ניסיתי לעשות.

טיפ מס’ 3: נסחי תיאור מוצלח ב-Bio

ה-Bio באינסטגרם גם הוא אחד מהפרמטרים הכי חשובים בכל פרופיל אינסטגרם. בין אם מדובר בפרופיל פרטי או עסקי. ה-Bio מאפשר לנו להציג תיאור קצר על הפרופיל שלנו. ויש לו חשיבות רבה והשפעות רבות. ראשית, המילים ב-Bio חשובות כמו מילות מפתח לקידום אורגני בגוגל. כלומר, אם את רוצה שהפרופיל שלך יופיע למשתמשים שמבצעים חיפוש באינסטגרם. לדוגמא, אם אחפש באינסטגרם – בלוג טיפוח או בלוג איפור – יופיעו לי משתמשים או חשבונות שהמילים האלה כתובות ב-Bio שלהם. ומכיוון שאני רוצה שהאינסטגרם של Girl’s World יופיע בדרך הזו למשתמשות שמחפשות את הביטויים הללו – זה מה שכתוב ב-Bio של חשבון האינסטגרם של האתר. וכך גם את צריכה לעשות, אם את רוצה לקבל יותר חשיפה באינסטגרם. יתר על כן – התיאור חשוב בשביל ליצור עניין וסקרנות בגולשים. הוא צריך לגרום להם לרצות לגלול לתמונות למטה. או לצפות בסטוריז שבהיילטס שלכן. ולכן חשוב שהתיאור ב-ביו באינסטגרם יכיל לא רק מילות מפתח, אלא גם שיהיה מעניין באמת.

טיפים לקידום באינסטגרם

טיפים לשיווק באינסטגרם - המשך


טיפ מס’ 4: צרפי לינק והנעה לפעולה בתיאור

שימי לב שמתחת ל-Bio את יכולה להזין קישור לכל מקום שאת רוצה באינטרנט. בין אם זה פרופיל הפייסבוק העסקי או האתר שלך, או כל לינק אחר. בנוסף, מדובר במקום היחיד שבו ניתן לשים קישור שיהיה לחיץ באינסטגרם! (חוץ מהלינק swipe-up שאפשר לשים בסטורי אם יש לך יותר מ-10 אלף עוקבים). ולכן חשוב מאוד להוסיף לינק בתיאור העמוד באינסטגרם. במיוחד אם את רוצה לקדם את פרופיל האינסטגרם שלך. ואם את רוצה לקבל יותר חשיפה ומעורבות עם העסק שלך – דרך הרשתות החברתיות. יתר על כן, כדאי להשתמש בכמה מילים בסוף התיאור שלך לשם יצירת הנעה לפעולה – שתניע את המשתמשים להיכנס ללינק שלך.

הנה תצלום מסך של התיאור והלינק בפרופיל האינסטגרם של גירלס וורלד. כמו שאת יכולה לראות, הוא עומד בכל הטיפים שהוזכרו קודם. השתמשתי בשם נוסף שזה שם הבלוג Girl’s World. ניסחתי תיאור מושך ורלוונטי, והשתמשתי במילות המפתח שחשובות לי לקידום. וכמובן, צירפתי הנעה לפעולה וקישור לאתר.

תיאור אינסטגרם גירלס וורלד

טיפ מס’ 5: צרי פיד מושך ומעניין

אחרי שסיימת עם כל ההגדרות הבסיסיות לפרופיל האינסטגרם שלך – הגיע הזמן ליצירת תשתית טובה לקליטת משתמשים שיגיעו לפרופיל שלך. הרי את לא רוצה שהגולשים יגיעו לדף ריק, ולכן צריך להזין אליו תוכן. כמו שאת יודעת, התוכן באינסטגרם הוא בעיקר ויזואלי. ולכן חשוב שתשקיעי על יצירת תמונות וסרטונים מקוריים, מעניינים ומושכים ככל האפשר.
שימי לב שרצוי במיוחד ליצור סרטוני IGTV או סרטוני רילס. וזאת שכן אינסגרם ופייסבוק מעודדות העלאת סרטונים לפלטפורמות שלהן. כי זה גורם לגולשים להישאר בהן זמן רב יותר. ולכן אינסטגרם ופייסבוק גורמות לסרטונים להיחשף יותר מתמונות או פוסטים רגילים. ולנו, כדאי לנצל זאת. ואם אנחנו רוצות לקדם את פרופיל האינסטגרם – כדאי שניצור כמה שיותר סרטונים לאינסטגרם.

טיפ מס’ 6: השתמשי בהאשטגים

ההאשטגים הם מילים שניתן לתייג באינסטגרם – ואז להופיע ב’עמודי ההשאטגים’ תחת ההשאטג שתייגנו. וכן, יש אנשים שעושים חיפוש לפי האשטגים, ושגוללים בהם בשביל לצרוך תוכן. לכן מדובר בדרך מעולה כדי להגיע לקהל חדש שעוד לא מכיר את פרופיל האינסטגרם שלנו. וכך נוכל להגדיל את כמות החשיפה לפוסטים שלנו. לכן רצוי מאוד להשתמש בהשאטגים, שיהיו רלוונטיים לפוסטים שאנחנו מעלים ולפרופיל שלנו.
בנוסף כדאי לדעת שעמודי ההשאטגים מחולקים ל2 סקשנים – TOP בו תמצאי פוסטים פופולאריים ו-RECENT בו הפוסטים מופיעים לפי סדר העלאתם. עוד כדאי לדעת, שבהאשטגים שהם פחות פופולאריים יש לא רק יותר סיכוי להופיע בפוסטים האחרונים (כי לא הרבה פוסטים חדשים עולים תחת ההאשטג), אלא גם יותר סיכוי להגיע ל-TOP (כי מתחרים על המקום עם פחות אנשים). וכך ניתן לקבל יותר חשיפה לפוסט שלנו. לכן כדאי להשתמש בהאשטגים רלוונטיים – אבל לא פופולאריים מדי. בנוסף, לא כדאי להשתמש ביותר מדי האשטגים – כדי שזה לא יראה מאולץ. 2-8 האשטגים בכל פוסט לגמרי יכולים להספיק.

טיפ מס’ 7: העלי תוכן באופן קבוע – גם לסטורי

אם את רוצה לקבל יותר מעורבות וחשיפה באינסטגרם – את חייבת להישאר פעילה כל הזמן. כשאת מעלה תוכן באופן קבוע, לפיד ולסטורי, את מסמנת גם לאלגוריתם של אינסטגרם וגם למשתמשים בפלטפורמה – ששווה לעקוב אחרייך. זה יגרום לכך שאינסטגרם תציג את הפרופיל שלך יותר. וזה יעלה לך את החשיפה לפוסטים ולסטוריז ואת המעורבות שהגולשים יוצרים איתם. מנגד, אם את לא נוהגת להעלות תכנים לפרופיל האינסטגרם על בסיס קבוע – את יכולה לראות שהחשיפה שלך תהיה קטנה יותר. זה גם יגרום לכך שאינסטגרם תציג אותך פחות. וגם יגרום למשתמשים לרצות לחזור ולהיכנס פחות לפרופיל שלך. ולכן חשוב מאוד להקפיד על העלאת תכנים על בסיס קבוע ככל האפשר.

טיפ מס’ 8: נתחי את ביצועי החשבון שלך

אם יש לך פרופיל אינסטגרם עסקי – את יכולה לנתח את נתוני החשבון שלך באינסטגרם. את יכולה לראות מי העוקבים שלך, ומתי הם פעילים. ולהיחשף לסטטיסטיקות על התכנים שאת משתפת באינסטגרם. כמו כמות החשיפות של הפוסטים והסטוריז שלך וכמות המעורבות איתם. חשוב מאוד לנתח את הסטטיסטיקות האלה אחת לכמה זמן. וזאת כדי לראות אילו פוסטים שלך מצליחים יותר ואילו פחות. כך תוכלי לדעת אילו תכנים קהל העוקבים שלך אוהב יותר. ותוכלי ליצור בעתיד תכנים מותאמים ולייעל את הזמן והמאמצים שלך לקידום באינסטגרם.

עד כאן לפוסט זה על טיפים לקידום הפרופיל באינסטגרם 🙂

יש לך טיפים נוספים לשיווק באינסטגרם? שתפי אותי בתגובות.

ואם את כבר כאן, אולי תתענייני גם במאמרים הבאים:
קידום אורגני בפייסבוק.
בלוגריות אופנה באינסטגרם.
למה כדאי לבנות אתר בוורדפרס?
תחביבים שאפשר להתפרנס מהם.
מה צריך כדי לפתוח בלוג באינטרנט.
טיפים לקידום אורגני בפייסבוק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים שאולי תאהבי ...

רוצה ללמוד איך ליצור סטוריז מושלמים לאינסטגרם?

קורס עיצוב סטוריז באינסטגרם

תזיני את המייל שלך וקבלי קורס עיצוב סטוריז לאינסטגרם בחינם!