קידום אורגני בפייסבוק

מחפשת מידע על על קידום אורגני בפייסבוק? המאמר הבא הוא בדיוק בשבילך.

בפוסט זה תמצאי כל מה שחשוב לדעת על קידום אורגני בפייסבוק. כמו מהו שיווק אורגני בפייסבוק ומה זה אומר. איך לקדם את העסק בפייסבוק בצורה נכונה וכמו שצריך? והאם עדיף להשקיע על קידום אורגני או על פרסום ממומן בפייסבוק (ומהם בכלל ההבדלים בין השניים)? כל התשובות בהמשך.

המשיכי לקרוא כדי ללמוד כל מה שכדאי לדעת על שיווק בפייסבוק – לעסקים ובכלל.

קידום אורגני בפייסבוק

שיווק בפייסבוק

קידום אורגני בפייסבוק

קידום אורגני בפייסבוק לרוב יקרא גם קידום בפייסבוק או שיווק בפייסבוק. כשמדברים על קידום אורגני בפייסבוק מתכוונים לביצוע כל מיני פעולות שונות, אשר אינן כוללות השקעה כספית ישירה על פרסום ממומן, שהמטרה שלהן היא לקדם את הפייסבוק שלכם. במילים אחרות, המטרה של שיווק בפייסבוק היא לקבל יותר עוקבים, לייקים ומעורבות כמו תגובות ושיתופים, באופן אורגני, כלומר – ללא תשלום. לרוב, המטרה תהיה לקדם עמוד פייסבוק עיסקי, יותר מאשר קידום דף פייסבוק פרטי, וזאת שכן בדרך כלל מעמודים עיסקיים נוכל למכור ולהרוויח יותר מאשר מתוך דף פרטי.

מה כולל קידום אורגני בפייסבוק ?

– קודם כל, צריך להתחיל מבניית תשתית לקליטת אוהדים לדף. כלומר, הכוונה ליצירת עמוד פייסבוק עיסקי המכיל את כל המידע הרלונטי על העסק, וכן יצירת והעלאת פוסטים מעניינים ומתאימים, המדברים את שפת המותג ופונים לקהל היעד.

– העלאת פוסטים וסטוריז חדשים, מושקעים ומושכים באופן קבוע, ובתדירות גבוהה. רצוי להעלות פוסט חדש ומקורי אחת לכמה ימים, ולפחות סטורי אחד ליום. וזאת כדי להישאר בתודעה של העוקבים ושל הצרכנים שלכן כל הזמן.

– הצטרפות לקבוצות של “פרגונים הדדיים” לשם צבירת עוקבים ראשונים לדף העסקי שלכן בפייסבוק. בקבוצות אלו תוכלו לקבל עוקבים חדשים לדף, אם תעקבו אחרי הדפים העיסקיים של חברי הקבוצה. כך תוכלו גם לקבל את הלייקים הראשונים על הפוסטים שלכן, כאשר העמוד שלכן עוד לא פעיל מספיק.

– שילוב עמוד הפייסבוק העיסקי בשיווק העסק באפיקים אחרים. למשל, הפניית הגולשים מעמוד האינסטגרם העיסקי או מאתר האינטרנט שלכם לפייסבוק. אפשר לעשות זאת למשל במסגרת הגרלות, אך לאו דווקא.

– בניית קהילה בפייסבוק סביב העסק שלכן. לרוב נהוג לעשות זאת על ידי פתיחת קבוצה בפייסבוק, שתתאים למאפיינים של קהל היעד שלכם. למשל, אם אתן מוכרות קורס לבלוגרים, וקהל היעד שלכן הוא בלוגריות, אז הקהילה יכולה להיות עבור נשים, כותבות תוכן, או בלוגריות בפרט.

קידום אורגני

קידום אורגני בפייסבוק - מה עוד זה כולל?

– יצירת פרויקטים לשם שיווק העסק בפייסבוק והגברת הפעילות בעמוד הפייסבוק העיסקי. למשל במסגרת תחרויות והגרלות שונות שאתן יכולות לערוך בתוך הפייסבוק או מחוצה לו.

– שיתוף הפוסטים שאתן מעלות בקבוצות רלוונטיות בפייסבוק, כדי שיקבלו יותר חשיפה ומעורבות.

– יצירה והעלאה של סרטונים שיווקיים או סרטונים עלילתיים מושכים ומעניינים. וזאת שכן ידוע שפייסבוק מקדמת מאוד סרטונים. ולכן, רצוי מאוד להשתמש בהם כחלק ממערך קידום אורגני בפייסבוק.

– מענה ללקוחות שהגיבו על פוסטים או ששלחו שאלה או הודעה להודעות הפרטיות של הדף העיסקי. וזאת שכן דף פעיל שאינו מסוגל לתחזק ולנהל את הפעילות שבו שווה למעשה לדף שאינו פעיל, כי הוא לא יכול “להנות” ממאמציו ולגרוף את רווחיו.

– שיווק אורגני בפייסבוק כולל גם ניהול משברים בפייסבוק וניהול מוניטין ברשתות החברתיות. כלומר, אם אחת התגובות בפוסטים שלכן עוררה סערה לרעתכן, חשוב שתדעו להתמודד עם זה נכון. ואם מישהו פירסם ביקורת רעה על המותג שלכן ברחבי הפלטפורמה, חשוב שתדעו לאתר ולזהות זאת בזמן, ושתדעו לפנות אליו בצורה נכונה כדי שיסיר זאת.

– שיתוף פעולה עם מובילי דעה או מומחים בתחום הפעילות שלכן. לדוגמא, אתן יכולות ליצור סרטון משותף ללא תמורה אם יש לכן הרבה עוקבים. או שאתן יכולות לשלוח למובילי הדעה מוצר או להציע להם שירות חינם, בתמורה לפוסטים מסוג סקירת מוצרים או שירותים, שהם יעלו בעמוד שלהם.

לא בטוחה מאיפה להתחיל כדי לקדם את העסק בפייסבוק? היכנסי לפוסט הבא על טיפים לקידום בפייסבוק.

קידום בפייסבוק

שיווק אורגני או פרסום ממומן בפייסבוק?

שימו לב שיש שני סוגים עיקריים של שיווק בפייסבוק.
הסוג הראשון הוא קידום אורגני בפייסבוק – עליו דיברנו עד כה. קידום אורגני אינו כולל השקעה כספית על פרסום ממומן, ונהוג לקרוא לו קידום בפייסבוק או שיווק בפייסבוק בקצרה. והסוג השני הוא פרסום ממומן בפייסבוק, המתייחס להשקעה כספית על רכישת שטחי פרסום מפייסבוק, הנקרא בקצרה פרסום בפייסבוק.

במידה ואתן רוצות לקדם את העסק בפייסבוק – חשוב שתדעו את ההבדלים בין השניים. ולכן בהבדלים אלו נדון כעת בקצרה.

מהם ההבדל בין קידום אורגני לבין פרסום ממומן בפייסבוק?

1. ראשית, פרסום אורגני בפייסבוק הוא “חינמי”. כלומר כדי לעשות שיווק אורגני בפייסבוק – צריך להשקיע רק זמן. וככל שיש לכן יותר זמן להשקיע – כנראה תראו יותר תוצאות בהמשך. (במידה ואתן פועלות נכון). וזאת לעומת פרסום ממומן בפייסבוק – אשר עבורו תצטרכו לשלם. כי פרסום ממומן כולל תשלום שעליכן לשלם לפייסבוק, לשם חשיפת הפרסומות שלכן בפלטפורמות שלה.

2. אם אתן רוצות לראות את התוצאות של שיווק בפייסבוק בצורה אורגנית – תיצטרכו להיאזר בסבלנות. תוצאות איכותיות ועמידות לרוב יגיעו רק לאחר כמה חודשים או שנים של עבודה קשה. ואילו פרסום בפייסבוק באופן ממומן, מאפשר לכן לקבל תוצאות כמעט “כאן ועכשיו”. כלומר, אפשר לראות את התוצאות של פרסום ממומן בפייסבוק באופן מהיר מאוד! כך שאם אתן רוצות למכור מלאי מוצרים שנשאר מהעונה שעברה, ברור שתעדיפו להשתמש בפרסום ממומן, שמאפשר לכן לחשוף את הפרסומת עכשיו, ולמכור את המוצר מיידית. אך אם אתן רוצות לעקוף את כמות הלייקים של המתחרים ולהגביר את המעורבות בדף העסקי – כנראה שתיצטרכו להשקיע לא מעט גם על קידום אורגני בפייסבוק.

פרסום עמוד עסקי

אז מה עדיף - קידום אורגני בפייסבוק או פרסום ממומן?

התשובה היא תלוי. שאלי את עצמך האם יש לך תקציב להשקיע על פרסום ממומן (ואם כן – מהו גובה התקציב החודשי?), או שיש לך רק זמן שאת יכולה להשקיע. בנוסף, הגדירי מטרות ויעדים ברורים, וכאלה שתוכלי למדוד אותם בהמשך, כדי לראות אם עמדתם בהם. ותשאלי את עצמך מתי חשוב לך לראות תוצאות – כבר עכשיו או אולי בהמשך? לפי התשובות לשאלות אלו ובהתבסס על המידע שקיבלת במאמר, תוכלי לענות לעצמך טוב יותר על השאלה האם עדיף להשקיע על קידום אורגני או על פרסום ממומן בפייסבוק, או שאולי על שניהם.

עד כאן לפוסט זה – מקווה שעזרתי 🙂

ואם את כבר כאן, אולי תתענייני גם במאמרים הבאים:

למה כדאי לבנות אתר בוורדפרס?
מדריך בסיסי לשימוש בוורדפרס
טיפים לקידום באינסטגרם
איך למצוא רעיונות למאמרים בבלוג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים שאולי תאהבי ...

רוצה ללמוד איך ליצור סטוריז מושלמים לאינסטגרם?

קורס עיצוב סטוריז באינסטגרם

תזיני את המייל שלך וקבלי קורס עיצוב סטוריז לאינסטגרם בחינם!